پروژه های اوسینت

پروژه های اوسینت

پروژه های اوسینت

اوسینت برای بخش بزرگی از گروه ها بسیار ارزشمند است . در این مقاله به طور مختصر به این گروه‌ها پرداخته می‌شود و همچنین انگیزه‌های آنها برای کار در حوزه اوسینت بررسی می شود .

دولت
بدنه ی دولت خصوصا نهادهای نظامی بزرگترین مشتریان تکنیک های اوسینت محسوب می شوند دولت ها برای مقاصد مختلفی به اوسینت نیاز دارند از جمله این مقاصد می ‌توان به تامین امنیت ملی، مبارزه با گروه های تروریستی،مقابله با تروریسم آنلاین،بررسی نظرات متفاوت داخلی و خارجی نسبت به مسائل مختلف،گرد آوردن اطلاعات برای سیاست گذاری کلی در مسائل کلان و همچنین استفاده از رسانه های خارجی برای بررسی مسائل نام برد.

سازمان های بین المللی
سازمان هایی نظیر سازمان ملل متحد و صلیب سرخ جهانی از اوسینت برای حمایت از عملیات های حفظ صلح در سرتاسر جهان و همچنین تقویت تلاش هایشان برای کمک رسانی در زمان بحران های طبیعی و انسانی استفاده میکنند.همچنین ان ها از اوسینت در جهت محافظت از زنجیره کمک هایشان در برابر حملات تروریستی بهره می گیرند.این سازمان ها نیز از شبکه های اجتماعی و سایت های پیام‌رسان را رصد و آنالیز می‌کنند تا بتوانند حملات تروریستی آینده را پیش بینی کنند.

مقامات قضایی
پلیس از اوسینت استفاده می کند تا از شهروندان در برابر سوء استفاده های مختلف ، خشونت جنسی ، سرقت هویت و دیگر جرایم محافظت کند.مقامات قضایی می توانند با رصد کردن شبکه های اجتماعی و بررسی کلیدواژه های مختلف و تصاویر مرتبط از وقوع جرایم مختلف پیشگیری کنند.

کسب وکارهای مختلف:
اطلاعات در هر کاری یک قدرت بزرگ محسوب می شود و کسب و کارها از اوسینت برای تحقیق در مورد بازارهای جدید ، رصد فعالیت‌های رقبا ، تهیه یک نقشه راه ، پیش بینی عوامل تاثیرگذار یا تهدید کننده کسب و کارشان استفاده می کنند . کسب و کارها از اوسینت برای مقاصد غیرتجاری همچون مبارزه با درز اطلاعات تجاری، ایجاد یک سیستم امنیت سایبری مناسب در راستای حفاظت از منافع،شهرت و اطلاعات مشتریانشان بهره می گیرند.

گروه های مرتبط با امنیت و جرایم سایبری:
اوسینت به طور گسترده توسط هکرها و همچنین هکرهای کلاه سفید برای گردآوری اطلاعات در مورد یک هدف خاص استفاده می شود چرا که اولین گام برای هرگونه نفوذ و حمله انلاین چه با مقاصد مثبت و یا منفی شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات اولین گام است.

آگاهی شخصی
این دسته افراد معمولی هستند که می خواهند بدانند چگونه افراد ناشناس می توانند وارد سیستم و کامپیوتر آنها بشود و همچنین این دسته از افراد معمولاً می خواهند خلاهای امنیتی را در سیستم هایشان برطرف کنند معمولاً اینگونه افراد با شناسایی نحوه کارکرد شبکه های اجتماعی و دنیای سایبری خواهان آن هستند که جلوی افشای اطلاعات محرمانه و شخصی خودشان را بگیرند و از سرقت هویت شان جلوگیری کنند که تمام این اهداف با آشنایی کامل با تکنیکهای اوسینت محقق می شوند

گروه های تروریستی
گروه های تروریستی از اوسینت برای طراحی حملات، گردآوری اطلاعات در مورد هدف حمله قبل از انجام آن، آماده سازی نیروها با تحلیل شبکه های اجتماعی ،گردآوری اطلاعاتی که به طور تصادفی توسط دولتها افشا شده اند و تبلیغ ایده هایشان استفاده می کنند.

پردازش عمومی اطلاعات
93%
پروژه های اوسینت
75%
رضایت از قیمت
91%