نظرسنجی یا نظرسنجی به طور گسترده برای مطالعه رفتار افراد استفاده می شود. محققین نظرسنجی در مورد نگرش ها، رفتار، خصوصیات شخصی یا انواع دیگر اطلاعاتی که می توانند به عنوان پاسخ دهندگان ارائه دهند، سؤالاتی را انتخاب کرده و می پرسند. این پاسخ ها شمارش، تجزیه و تحلیل آماری، و ارزیابی یا تفسیر به روش های مختلف، بسته به نوع سوالات پرسیده شده است. این مقاله به بررسی تاریخچه و توسعه روشهای مختلف نظرسنجی در ایالات متحده میپردازد، از «نظرسنجیهای کاهی» اولیه تا ظهور «نظرسنجی علمی» امروزی با استفاده از نمونهگیری آماری از طریق نظرسنجیهای تلفنی، نظرسنجیهای خروجی، و تحولات اخیر. کاربردهای آکادمیک و غیر آکادمیک تحقیقات پیمایشی را برای مطالعه افکار عمومی و رفتار سیاسی متمایز می کند و در مورد مسائل روش شناختی و منابع خطا در نظرسنجی های استفاده بحث می کند.